4 października, 2024

Pozycjonowanie a SEO – czym się różnią te pojęcia

Kwestia nieodpowiedniego stosowania określeń, niewłaściwe używanie synonimów słów albo niepoprawne rozumienie terminów to problemy, które mogą utrudnić nam orientację w niemal każdej dziedzinie. Nie inaczej jest w marketingu internetowym. W tym artykule sprawdzamy, czy między określeniami pozycjonowanie stron internetowych a SEO istnieją jakieś różnice.

Na czym polega SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization polega na czynnościach, mających na celu optymalizację według standardów wyszukiwarek internetowych. Takie działania nakierowane są na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. SEO może dotyczyć nie tylko stron internetowych, ale również blogów i różnorodnych portali. W tej chwili ta definicja brzmi podobnie do definicji pozycjonowania stron www. W końcu w obu przypadkach walczymy o to samo. Jak jest w praktyce?

SEO a pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Jeśli podejdziemy do tematu nieco bardziej precyzyjnie, okaże się, że między SEO a pozycjonowaniem zaznacza się pewna różnica. Pierwszy typ działań obejmuje prace techniczne (a więc wszystko to, co pozostaje poza zasięgiem wzroku użytkownika). Taka optymalizacja stron internetowych polega np. na zoptymalizowaniu kodu oraz na uporaniu się z błędami.

Oprócz tego optymalizacja strony oznacza też szereg działań, które będą widoczne dla internautów, a więc m.in.:

  1. praca nad treściami (zadbanie o unikalne treści, odpowiednie nagłówki itp.)
  2. zadbanie o grafiki.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google obejmuje wszystkie te działania, ale jest pojęciem szerszym. Za pozycjonowanie, oprócz wyżej wspomnianych kwestii, uznajemy bowiem również content marketing, przeprowadzanie analityki internetowej, oraz link building. Firmy działające w branży SEO często więc proponują cały taki zestaw działań. W ten sposób usługi świadczy m.in. Agencja SEO i SEM Internetica.

Jak więc właściwie posługiwać się tymi określeniami? Wystarczy pamiętać, że każde pozycjonowanie stron internetowych obejmuje SEO, natomiast zasada ta nie działa w drugą stronę.

Źródło: https://internetica.pl/