Posty z tagiem ‘siłownia’

postheadericon Siłownia a dieta

Podczas ćwiczeń fizycznych na siłowni odpowiednia dieta to podstawa. Oczywiście musi ona być inna od tej, którą większość ludzi stosuje, gdyż na siłownie przede wszystkim chodzi się po to, aby nabrać masy mięśniowej. Jeśli nabieranie masy mięśniowej to i również dieta powinna być zupełnie inna. Należy jeść dużo produktów odzwierzęcych w tym mięso, jogurty, mleko, sery, kasze, mało warzyw i owoców. Na pewno dieta ta nie jest dla osób, które nie lubią mięsa. Moim zdaniem na dłuższą metę nie jest ona zbyt dobra, ale żeby przybrać na masie trzeba się w prawidłowy sposób odżywiać i czy to się komuś podoba czy też nie. Choć nie zawsze napchanie się ogromną ilością tłuszczu, ćwiczenia na siłowni mogą doprowadzić nasze ciało do perfekcyjnego wyglądu. Bardzo dużą rolę w tej materii odgrywają różnorakie specyfiki. Mam tutaj na myśli odżywki, które przyspieszają budowę masy mięśniowej. Osoba, która chodzi na siłownie niestety przez cały czas musi je zażywać. A to są bardzo duże koszta i nie każdą osobę na takie wydatki jest stać.

Mnie osobiście, powiem szczerze zawsze zastanawiał jeden podstawowy temat. Dlaczego mnisi z klasztoru Shaolin – może kojarzysz – są tak wysportowani i jakby nie na to patrzeć bardzo silni? Skąd się w nich bierze ta siła, spokój, opanowanie i gibkość? Odpowiedź znalazłam po wielu lekturach a także rozmowach z osobami, które były w tym klasztorze. Ich sekret tkwi między innymi w diecie i ćwiczeniach fizycznych. Ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne, ale nie będą one miały zbyt większego sensu, jeśli nie będą wspomagane przez właściwą dietę. A co mnisi jedzą? Nie uwierzysz, ale jedzenie wegetariańskie. Żadnego tłustego mięsa czy też mleka. Piją tylko sporo soków i spożywają produkty mleko-pochodne z warzywami i owocami włącznie i to w sporych ilościach.

Czy to nie fascynujące, że tacy ludzie, którzy przecież mają niezwykle wysportowane ciała są na diecie bezmięsnej? A osoby w Europie, które chcą być silne spożywają potrawy tłuste, mięsne i do tego w dużych ilościach? To fenomen i myślę, że każda osoba, która chce zacząć ćwiczenia fizyczne powinna się dwa razy zastanowić nad tym co tak naprawdę będzie dla niej bardziej odpowiednie.


Szukaj
Zdrowy styl życia
    W prasie, w radiu, w telewizji, a coraz częściej także w mediach internetowych mówi się o tym, jak ważny współcześnie jest zdrowy styl życia. Powstają również wszelkiego rodzaju apele i akcje, które mają przekonać dzisiejszego Kowalskiego do tego, że praktykowanie zdrowego stylu życia będzie się mu opłacało nie tylko pod względem zdrowotnym, ale również... dbania o swój wygląd. Nie można bowiem zaprzeczyć, że taki styl funkcjonowania, oparty na zasadach zdrowego odżywiania się, zdrowej aktywności ruchowej z pewnością bardzo pomaga między innymi w utrzymaniu formy i idealnej sylwetki. A to już doskonały fundament do tego, aby zadbać nie tylko o samą sylwetkę, ale i całą resztę naszego zewnętrznego wyglądu. Niestety wśród tych apeli i akcji bardzo rzadko pojawiają się sensowne i ciekawe informacje mówiące o tym, jak właściwie należy praktykować ten zdrowy styl życia oraz co się na niego tak dokładnie składa. Oczywiście można się domyśleć, że chodzi przede wszystkim o wprowadzenie do jadłospisu bardziej zróżnicowanego i zdrowego menu, wykluczenie nałogów, rezygnację z nocnego podjadania i stołowania się w fast-foodach. Można również logicznie dojść do wniosku, że chodzi też o zwiększenie swojej aktywności fizycznej, ale na miarę swoich możliwości. Więc jeśli męczy nas sam spacer po parku, to nie ma najmniejszego sensu wsiadać od razu na rower; najpierw trzeba popracować stopniowo nad swoją kondycją, a dopiero później angażować się w bardziej wymagające ćwiczenia. Często jednak rozmawiając o zdrowym stylu życia pomija się jego bardzo ważny punkt: odpowiedni ubiór. Nie można bowiem zdrowo żyć, jeśli co chwila łapiemy przeziębienie, katar albo kaszel i to tylko dlatego, że nie dostosowujemy swojego ubioru do warunków, jakie panują na zewnątrz. Najczęściej robimy to tylko dlatego, aby iść w zgodzie z aktualną modą – a skoro chwilowo czapki czy szaliki nie są modne, to zwyczajnie ich nie nosimy. Jeśli jednak chcemy prowadzić zdrowy tryb życia, trzeba będzie pod tym względem czasami iść na kompromis i zrezygnować na chwilę z bycia modnym na rzecz bycia zdrowym.