Posty z tagiem ‘ruch’

postheadericon Sport to zdrowie, ale czy zawsze?

Nikomu chyba nie trzeba przypominać znanej i wciąż aktualnej zasady mówiącej o tym, że sport do samo zdrowie. Do uprawiania sportu zachęcani są już nawet dzieci, którym poprzez aktywność fizyczną pokazuje się jednocześnie, że może być ona doskonałą formą zabawy. Jednak nie zawsze sport oznacza samo zdrowie i nie każda dyscyplina sportowa jest dla nasz i naszego organizmu w stu procentach bezpieczna. Współcześnie można wyróżnić kilka zagrożeń płynących ze sportu, gdzie na czele znajdują się przede wszystkim możliwość nabycia kontuzji czy urazu oraz wyniszczenie organizmu zbyt częstymi i nieprzemyślanymi treningami.
Sami zawodowi sportowcy przyznają nawet, że zawodowo sport można uprawiać maksymalnie kilkanaście lat, ponieważ później organizm jest przemęczony i niezdolny do tak szybkiej regeneracji. Dlatego osoby po czterdziestym roku życia raczej rzadko są jednocześnie aktywnymi sportowcami osiągającymi doskonałe wyniki. Oczywiście nie chodzi tu o dyscypliny takie jak bilard, krykiet czy konne polo, ale o sporty wymagające znacznie większej aktywności fizycznej. Z drugiej nie strony nie wolno jednak zapominać, że to właśnie uprawianie sportu w sposób regularny lub wręcz zawodowy sprawia, że nasz organizm rozwija się w sposób prawidłowy, a jego reakcje są całkowicie właściwe. Sport pozwala na utrzymanie doskonałej formy i kondycji fizycznej, zwiększa odporność organizmu i zapewnia doskonałe samopoczucie, zarówno fizyczne jak i psychiczne. Dla wielu osób rezygnacja ze sportu jest więc niezwykle trudną i skomplikowaną decyzją, nawet jeśli to właśnie od niej będzie zależało ich zdrowie. Oczywiście nie oznacza to, że nagle z dnia na dzień mamy zupełnie przerwać ćwiczenia i treningi. Jeśli jednak zaczynamy w związku z nimi odczuwać pewne dolegliwości, warto je na początku nieco ograniczyć i dać organizmowi odpocząć. Jeśli jednak nic to nie da, a dolegliwości będą się nasilały – np. w postaci bólu mięśni czy problemów z sercem albo z poprawnym oddychaniem – koniecznie trzeba będzie się wybrać do odpowiedniego lekarza.

postheadericon Ruch plus dieta to samo

Jak zapewne wiesz odpowiednia dieta i ruch to samo zdrowie. I nie ma się co w tej materii dziwić, ale taka jest właśnie rzeczywistość na dzień dzisiejszy. Tak naprawdę było tak od zalania dziejów. I my jako ludzie powinniśmy to wykorzystać. Niestety w obecnych czasach ze względu na brak ruchu i nie odpowiednią dietę większość z nas tak naprawdę ma poważne problemy ze zdrowiem. Z tego też powodu większość lekarzy uważa iż to jest niemal pewne, że prędzej czy też później każdy z nas w końcu zachoruje na serce, cukrzycę albo też raka. O dziwo, wszystkie te choroby są spowodowane nieodpowiednią dietą. Nawet rak, który jest jednym z głównym zabójców ludzkości. Choć mówi się ogólnie o tym iż nie ma żadnego lekarstwa na raka, stosując odpowiednią dietę można mu zapobiec. Jaka to dokładnie dieta? Aby odpowiedzieć na to pytanie najpierw musimy sobie wyjaśnić kwestie zasadowości i kwasowości w naszym organizmie.

Nasz organizm funkcjonuje tylko i wyłącznie wtedy dobrze, kiedy jest zachowana równowaga zasadowo-kwasowa. Jeżeli zostanie ona rozregulowana wtedy zaczynają się pojawiać problemy. Z czego bardziej pożądane w naszym jedzeniu jest pożywnie zasadowe. Jest wiele jedzenia, które powoduje nad kwasowość czyli acydozę. Przede wszystkim jest to mięso, mleko, jajka, różnego rodzaju jogurty, orzechy, grzyby itp. Natomiast jedzenie, które jest zasadowe i co za tym idzie zbawienne dla naszych komórek, to wszelkiego rodzaju warzywa i owoce – choć nie wszystkie – a także soki własnej roboty czyli takie, które zostały wyciśnięte przez sokowirówkę lub wyciskarkę. Osobiście jednak uważam iż do tych celów jednak zdecydowanie lepiej nadaje się wyciskarka. Wyciskarka nie niszczy minerałów a także witamin jak jest to w przypadku sokowirówki. Do tego sok powstały z wyciskarki jest bardziej odporny na proces utleniania – charakteryzuje się on dosyć sporą pianą, która znajduje się na powierzchni soku.

Jak widzisz możliwości jest sporo, aby zachować dobre zdrowie i cieszyć się nim. Wykorzystaj go.

postheadericon Taniec dobry na nasze zdrowie

Wiele osób uważa, iż taniec nie jest zbyt dobry dla naszego zdrowia. Niestety w większości przypadków są to absolutne bzdury. Pamiętać trzeba o tym iż taniec to dosyć ciężki wysiłek fizyczny. Gdzie trzeba się sporo napocić, aby odnieść znaczące sukcesy. Trening jest zwykle męczący i długotrwały, dlatego też nie wszystkie osoby są wstanie odnieść sukces podczas jego nauki. Tancerze muszą również utrzymywać odpowiednią dietę co też nie jest aż takie łatwe. Ale każdy tak naprawdę może spróbować swoich sił w tańcu. Jak i młode dziewczyny tak i też dojrzałe panie. Nikt nie powiedział, że taniec jest tylko dla młodych dziewczyn? No właśnie. Taniec może być również bardzo dobrym wyjściem w przypadku wszystkich tych osób, które chcą żyć w zdrowiu i czuć się pięknie. Najważniejsze, aby czerpać z niego radość. Jeśli zaczniesz stosować dietę podczas jego wykonywania nie potrzebujesz już wprowadzać żadnych ćwiczeń fizycznych. Tak naprawdę wszystko jest na wyciągnięcie ręki jak widać w załączonym obrazku.

Pamiętaj także o tym, iż sporo zależy także od Twojego nastawienia. Jeśli z góry wmówisz sobie, że nie jest dla Ciebie niczym ważnym, tak też będzie. Musisz być przede wszystkim najbardziej zadowolony z tego, iż w ogóle spróbowałeś swoich sił w tej jakże trudnej dziedzinie. Zachęcam do zapisania się na kurs tańca wszystkie kobiety, które mają problemy z niską samooceną a także nie czują się zbyt pewnie. Na pewno taniec odmieni je. I to pozytywnie.

Wracając do samej diety. Najbardziej pożądana dieta podczas trwania kursu tanecznego jest według mnie to dieta oparta o warzywa, owoce oraz soki własnej roboty. Im więcej będziemy ich pić a także im bardziej będziemy ćwiczyć – tym efekty będą niesamowite. Powinniśmy o tym pamiętać, że dla naszego organizmu najlepsze jedzenie na świecie, to jedzenie, które daje sporą dawkę witamin, minerałów i enzymów. A te składniki są dostępne właśnie w roślinach. Pamiętaj także o tym, aby wybierać warzywa najlepszej jakości czyli ekologiczne. Nie zachęcam Cię do kupowania roślin z supermarketu, gdyż są one kiepskiej jakości.


Szukaj
Zdrowy styl życia
    W prasie, w radiu, w telewizji, a coraz częściej także w mediach internetowych mówi się o tym, jak ważny współcześnie jest zdrowy styl życia. Powstają również wszelkiego rodzaju apele i akcje, które mają przekonać dzisiejszego Kowalskiego do tego, że praktykowanie zdrowego stylu życia będzie się mu opłacało nie tylko pod względem zdrowotnym, ale również... dbania o swój wygląd. Nie można bowiem zaprzeczyć, że taki styl funkcjonowania, oparty na zasadach zdrowego odżywiania się, zdrowej aktywności ruchowej z pewnością bardzo pomaga między innymi w utrzymaniu formy i idealnej sylwetki. A to już doskonały fundament do tego, aby zadbać nie tylko o samą sylwetkę, ale i całą resztę naszego zewnętrznego wyglądu. Niestety wśród tych apeli i akcji bardzo rzadko pojawiają się sensowne i ciekawe informacje mówiące o tym, jak właściwie należy praktykować ten zdrowy styl życia oraz co się na niego tak dokładnie składa. Oczywiście można się domyśleć, że chodzi przede wszystkim o wprowadzenie do jadłospisu bardziej zróżnicowanego i zdrowego menu, wykluczenie nałogów, rezygnację z nocnego podjadania i stołowania się w fast-foodach. Można również logicznie dojść do wniosku, że chodzi też o zwiększenie swojej aktywności fizycznej, ale na miarę swoich możliwości. Więc jeśli męczy nas sam spacer po parku, to nie ma najmniejszego sensu wsiadać od razu na rower; najpierw trzeba popracować stopniowo nad swoją kondycją, a dopiero później angażować się w bardziej wymagające ćwiczenia. Często jednak rozmawiając o zdrowym stylu życia pomija się jego bardzo ważny punkt: odpowiedni ubiór. Nie można bowiem zdrowo żyć, jeśli co chwila łapiemy przeziębienie, katar albo kaszel i to tylko dlatego, że nie dostosowujemy swojego ubioru do warunków, jakie panują na zewnątrz. Najczęściej robimy to tylko dlatego, aby iść w zgodzie z aktualną modą – a skoro chwilowo czapki czy szaliki nie są modne, to zwyczajnie ich nie nosimy. Jeśli jednak chcemy prowadzić zdrowy tryb życia, trzeba będzie pod tym względem czasami iść na kompromis i zrezygnować na chwilę z bycia modnym na rzecz bycia zdrowym.