Posty z tagiem ‘odżywianie’

postheadericon Siłownia a dieta

Podczas ćwiczeń fizycznych na siłowni odpowiednia dieta to podstawa. Oczywiście musi ona być inna od tej, którą większość ludzi stosuje, gdyż na siłownie przede wszystkim chodzi się po to, aby nabrać masy mięśniowej. Jeśli nabieranie masy mięśniowej to i również dieta powinna być zupełnie inna. Należy jeść dużo produktów odzwierzęcych w tym mięso, jogurty, mleko, sery, kasze, mało warzyw i owoców. Na pewno dieta ta nie jest dla osób, które nie lubią mięsa. Moim zdaniem na dłuższą metę nie jest ona zbyt dobra, ale żeby przybrać na masie trzeba się w prawidłowy sposób odżywiać i czy to się komuś podoba czy też nie. Choć nie zawsze napchanie się ogromną ilością tłuszczu, ćwiczenia na siłowni mogą doprowadzić nasze ciało do perfekcyjnego wyglądu. Bardzo dużą rolę w tej materii odgrywają różnorakie specyfiki. Mam tutaj na myśli odżywki, które przyspieszają budowę masy mięśniowej. Osoba, która chodzi na siłownie niestety przez cały czas musi je zażywać. A to są bardzo duże koszta i nie każdą osobę na takie wydatki jest stać.

Mnie osobiście, powiem szczerze zawsze zastanawiał jeden podstawowy temat. Dlaczego mnisi z klasztoru Shaolin – może kojarzysz – są tak wysportowani i jakby nie na to patrzeć bardzo silni? Skąd się w nich bierze ta siła, spokój, opanowanie i gibkość? Odpowiedź znalazłam po wielu lekturach a także rozmowach z osobami, które były w tym klasztorze. Ich sekret tkwi między innymi w diecie i ćwiczeniach fizycznych. Ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne, ale nie będą one miały zbyt większego sensu, jeśli nie będą wspomagane przez właściwą dietę. A co mnisi jedzą? Nie uwierzysz, ale jedzenie wegetariańskie. Żadnego tłustego mięsa czy też mleka. Piją tylko sporo soków i spożywają produkty mleko-pochodne z warzywami i owocami włącznie i to w sporych ilościach.

Czy to nie fascynujące, że tacy ludzie, którzy przecież mają niezwykle wysportowane ciała są na diecie bezmięsnej? A osoby w Europie, które chcą być silne spożywają potrawy tłuste, mięsne i do tego w dużych ilościach? To fenomen i myślę, że każda osoba, która chce zacząć ćwiczenia fizyczne powinna się dwa razy zastanowić nad tym co tak naprawdę będzie dla niej bardziej odpowiednie.

postheadericon Jak się odżywiać?

Jak się odżywiać? Problem z tym mają praktycznie Ci wszyscy, którzy cierpią na nadwagę. Nadwaga to dosyć pospolity problem, który jest spotykany co raz to częściej przez większą liczbę osób. Czym jest ona spowodowana? Między innymi nie odpowiednią dietą a także brakiem ruchu. Niestety nie tylko mają z tym problem osoby otyłe, ale i również te szczupłe, które pomimo tego, iż są chude i ich waga jest prawidłowa, ciągle chorują i mają złe samopoczucie. Niestety czymś musi być to spowodowane. Dlatego rodzi się podstawowe pytanie. Co powinniśmy jeść, aby żyć w pełni i cieszyć się życiem? Według mnie powinniśmy jak najbardziej skupić się na tym wszystkim co jest związane z dietą i znaleźć odpowiednią dla nas.

Diet jest dużo, ale wybranie tej właściwej graniczy często z cudem. Do tego w internecie czy też na różnego rodzaju forach można bardzo często znaleźć opisy diet, które są nie tylko skuteczne w mniemaniu ich twórców, ale i również zdrowe i co za tym idzie bezpieczne dla naszego ciała. Najbardziej uderzające są ów cudowne diety – bo na takie miano sobie zasłużył – w osoby, które są otyłe i szukają szybkich efektów. Niestety nie wiedzą oni, że to co działa szybko, zwykle jest mało korzystne a nawet bym powiedziała, że niebezpieczne dla naszego zdrowia. Dlatego jeśli chcesz zmienić swoje zdrowie i pozbyć się zbędnych kilogramów powinieneś wybrać dietę, która będzie w swoim składzie zawierała dużo warzyw i owoców a mało tłustego mięsa, produktów przetworzonych itp. Proste? Powiedziałabym, że banalne. Jeśli do tego dołączymy regularne ćwiczenia fizyczne, na przykład na siłowni, bieg, marsz lub jazdę na rowerze – efekty mogą być fenomenalne.

To wszystko. Nie ma żadnego sekretu w odchudzaniu czy też w tym, aby cieszyć się dobrym zdrowiem. Jeśli nauczysz się słuchać swojego ciała i zaczniesz mu dostarczać wysokiej jakości jedzenie – będzie Ci bardzo wdzięczne. Do tego zmianę zauważysz nie tylko w swoim ciele, ale i również samopoczuciu, które jest zwykle bardzo dobre. Gorąco Cię zachęcam do spróbowania swoich sił, bo naprawdę warto.

postheadericon Jaką dietę stosować?

Jaka dietę stosować? Wiele osób nie wie jak na to pytanie odpowiedzieć. A odpowiedź wydaje się być bardzo prosta. Stosuj taką dietę, która wydaje Ci się być najbardziej właściwa. Możliwości co do wybrania tej konkretnej diety jest naprawdę sporo. Diety są różne, zaczynając od mięsnych a kończąc na typowo roślinnych. Ja byłam, jestem i zawsze będę zwolenniczką diet roślinnych. Według mnie wszystkie te osoby, które stosowały diety mięsne miały po pewnym czasie spore problemy ze zdrowiem. Druga sprawa jest taka, iż podczas stosowania ów diety ciągle trzeba zakwaszać organizm co nie jest aż takie łatwe. Spróbuje w tym artykule opisać parę z nich.

Dieta surowa zwana potocznie witarianizmem jest jedną z najbardziej rozwijających się diet w Polsce. Często większość osób nie wie nawet tak do końca jakie ona daje możliwości. Nie tylko poprawia funkcjonowanie naszego ciała, ale i również nasze samopoczucie. Dieta surowa jak sama nazwa wskazuje składa się ze surowych warzyw i owoców oraz soków własnej roboty. Najważniejsze w tej diecie jest to, aby podczas jej stosowania zjadać więcej surowych warzyw i owoców a mniej pod postacią zmienioną, czyli na przykład poddaną obróbce termicznej. Udowodniono naukowo, iż jedzenie, które zostaje poddane na wpływ nawet niewielkiej różnicy temperatur zmienia swoją strukturę. To sprawia, iż staje się ono mniej rozpoznawalne dla naszego ciała i co za tym idzie, mniej przyswajalne. Nasze ciało rozpoznaje w nim wroga i zamiast czerpać z niego korzyści pod postacią witamin i minerałów, zaczyna z nim walczyć co nie jest normalne. Dlatego pamiętaj o zachowaniu odpowiednich proporcji.

Kolejną dietą godną polecenia jest wegetarianizm. Jest on stworzony dla wszystkich tych osób, które nie widzą się w witarianizmie ze względu na zbyt rygorystyczny sposób odżywiania. Wegetarianizm polega na jedzeniu wszystkiego oprócz mięsa. Tak można go określić. Podstawą diety tak samo jak i w witarianizmie są świeże warzywa i owoce, dlatego trzeba starać się oto, aby nie zabrakło ich w naszej diecie.

postheadericon Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie jest przez większość osób zbyt niezrozumiałe. Z czego to wynika? Między innymi z tego faktu, iż większość z nas tak naprawdę nie ma bladego pojęcia co jest z nim związane. Kiedy słyszymy „zdrowe odżywianie” tak naprawdę zastanawiamy się nad tym – co to oznacza w praktyce. Spróbujmy zastanowić się nad tym wspólnie.

Zdrowe odżywianie mogłoby się wydawać, iż to nic innego jak zdrowe jedzenie. Ale czym jest zdrowe jedzenie? Zdrowe jedzenie, to przede wszystkim warzywa, owoce, soki oraz produkty mleko-pochodne. Chodź ostatnimi czasy dowiedziałam się, że mleko nie jest zbyt dobre dla nas. Nie dość, że niszczy ono kości, to do tego wywołuje mnóstwo innych chorób, które niestety mogą się skończyć bardzo tragicznie. Dlatego kiedy staniesz przed dylematem czy pić mleko czy też nie. Nie wiem co Ci mam w tej sytuacji odpowiedzieć. Ja osobiście mleka nie znoszę, dlatego też nie mam większego problemu. Ale Ty jeśli jesteś miłośnikiem mleka – musisz coś wybrać. Mam nadzieję, że Twój wybór będzie słuszny.

Jeżeli idzie o same warzyw i owoce. Najważniejsze przy ich wyborze jest to, aby kierować się nie tylko niską ceną jak większość z nas robi, ale i również miejscem z którego pochodzą. Najgorszej jakości warzywa i owoce w moim mniemaniu znajdują się w supermarketach, które niestety są wręcz traktowane jako skupiska martwej żywności. Może coś w tym jest, gdyż żywność, która się w nich znajduje nie dość, że jest kiepskiej jakości to do tego silnie przetworzona a to sprawia, iż większość osób po prostu jedząc ją ma spore braki w swojej diecie, pomimo tego iż sądzą, że odżywają się w sposób prawidłowy.

Pamiętaj również o tym, iż wybranie odpowiedniej diety to jedno a drugie to jej zastosowanie. Niestety wiele osób odpada przy stosowaniu konkretnych diet, tłumacząc się ich zbyt dużą trudnością. Ale nie ma co sobie utrudniać życia. Lepiej jest zmiany żywnościowe wprowadzać bardzo powoli, aczkolwiek systematycznie niż porywać się na głęboko wodę i tak naprawdę nie wiedząc jaki będzie tego efekt końcowy. Pamiętaj o tym.

postheadericon Mity o diecie cud

Ludzie poszukujący skutecznych sposobów na odchudzanie zazwyczaj sięgają po te, które są ich zdaniem najłatwiejsze do zrealizowania. Ich uwagę najczęściej przyciągają więc różnego rodzaj diety cud, które w każdym możliwym miejscu są promowane jako diety idealne dla każdego, zawsze działające, a przy tym niewymagające zmiany sposobu odżywiania. Któż nie skusiłby się na tak fantastyczne obietnice, zwłaszcza gdy często jest w desperacji związanej z brakiem skutecznej metody na odchudzanie? Niestety wiele osób łapie się na tego rodzaj cudowne diety, zwłaszcza że one najczęściej faktycznie działają. Dopiero później okazuje się jednak, że jest to działanie wyłącznie doraźne, które skutkuje najczęściej uciążliwym efektem jo-jo lub innymi powikłaniami.
Nie wystarczy jednak uświadomienie społeczeństwa, że nie istnieje żadna uniwersalna dieta cud, która przynosić będzie takie same efekty w każdym przypadku jej stosowania. W Internecie pełno jest bowiem stron poświęconych właśnie tematyce diet, odchudzania się i dbania o siebie, gdzie opisywane są różne sposoby na stratę kilogramów. Zwykle są to właśnie diety, ale w żadnej z nich nie ma praktycznie słowa o tym, że sama dieta to jednak za mało i aby pozbyć się niechcianej oponki na brzuchu, do diety trzeba włączyć również aktywność fizyczną. To samo dzieje się w przypadku stosowania tak zwanych suplementów diety, które bardzo często są utożsamiane z tabletami na odchudzanie i niekiedy nawet pod taką nazwą sprzedawane w Sieci. Jednak ich zażywanie nic nie da, jeśli nie będą mu towarzyszyły regularne ćwiczenia i zoptymalizowana dieta, nastawiona na unikanie tłuszczy oraz zbyt dużej ilości węglowodanów. Skoro jednak nie istnieje dieta cud, dieta niezawodna, która zawsze mogłaby nas wyratować z kilogramowej opresji, to jak można się w takim razie skutecznie odchudzać bez ryzyka utraty zdrowia czy efektu jo-jo? Rozwiązaniem problemu jest zazwyczaj wizyta u dietetyka, który pomoże nam wybrać odpowiednią dietę oraz kurację odchudzającą, dostosowane do naszego organizmu.


Szukaj
Zdrowy styl życia
    W prasie, w radiu, w telewizji, a coraz częściej także w mediach internetowych mówi się o tym, jak ważny współcześnie jest zdrowy styl życia. Powstają również wszelkiego rodzaju apele i akcje, które mają przekonać dzisiejszego Kowalskiego do tego, że praktykowanie zdrowego stylu życia będzie się mu opłacało nie tylko pod względem zdrowotnym, ale również... dbania o swój wygląd. Nie można bowiem zaprzeczyć, że taki styl funkcjonowania, oparty na zasadach zdrowego odżywiania się, zdrowej aktywności ruchowej z pewnością bardzo pomaga między innymi w utrzymaniu formy i idealnej sylwetki. A to już doskonały fundament do tego, aby zadbać nie tylko o samą sylwetkę, ale i całą resztę naszego zewnętrznego wyglądu. Niestety wśród tych apeli i akcji bardzo rzadko pojawiają się sensowne i ciekawe informacje mówiące o tym, jak właściwie należy praktykować ten zdrowy styl życia oraz co się na niego tak dokładnie składa. Oczywiście można się domyśleć, że chodzi przede wszystkim o wprowadzenie do jadłospisu bardziej zróżnicowanego i zdrowego menu, wykluczenie nałogów, rezygnację z nocnego podjadania i stołowania się w fast-foodach. Można również logicznie dojść do wniosku, że chodzi też o zwiększenie swojej aktywności fizycznej, ale na miarę swoich możliwości. Więc jeśli męczy nas sam spacer po parku, to nie ma najmniejszego sensu wsiadać od razu na rower; najpierw trzeba popracować stopniowo nad swoją kondycją, a dopiero później angażować się w bardziej wymagające ćwiczenia. Często jednak rozmawiając o zdrowym stylu życia pomija się jego bardzo ważny punkt: odpowiedni ubiór. Nie można bowiem zdrowo żyć, jeśli co chwila łapiemy przeziębienie, katar albo kaszel i to tylko dlatego, że nie dostosowujemy swojego ubioru do warunków, jakie panują na zewnątrz. Najczęściej robimy to tylko dlatego, aby iść w zgodzie z aktualną modą – a skoro chwilowo czapki czy szaliki nie są modne, to zwyczajnie ich nie nosimy. Jeśli jednak chcemy prowadzić zdrowy tryb życia, trzeba będzie pod tym względem czasami iść na kompromis i zrezygnować na chwilę z bycia modnym na rzecz bycia zdrowym.