postheadericon Niebezpieczna nadwaga

Problem nadwagi pojawia się, gdy wskaźnik BMI oscyluje w granicach 25 – 29,9. Jest stadium wstępnym do otyłości. Nadwaga pojawia się najczęściej u osób spożywających w dużej ilości tłuszcze oraz węglowodany, które dodatkowo prowadzą siedzący, mało aktywny tryb życia. Żeby uniknąć zagrożenia jakie dla zdrowia stwarza nadmierna liczba kilogramów, osoba z nadwagą powinna skupić się na odpowiednim odżywianiu. Szczególnie istotna jest dieta bogata w białko, w której ponadto występuje duża ilość niegazowanej, niesłodzonej wody mineralnej.

Dodatkowo, przy zrzucaniu nadmiaru wagi należy zwrócić uwagę na aktywność fizyczną. To ćwiczenia mają najbardziej korzystny wpływ na stan masy ciała. Specjaliści przygotowali specjalne zestawy ćwiczeń odpowiednie dla osób w różnym wieku, o różnych potrzebach, a także specyficzne układy do pracy nad konkretnym elementem ciała (np. pośladkami czy brzuchem). Każda forma aktywności fizycznej jest korzystna dla naszego organizmu. Samo spożywanie urozmaiconych i bogatych w odpowiednie składniki posiłków to za mało. Ruch to zdrowie, a tkankę tłuszczową najłatwiej pokonać ćwiczeniami.

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.


Szukaj
Zdrowy styl życia
    W prasie, w radiu, w telewizji, a coraz częściej także w mediach internetowych mówi się o tym, jak ważny współcześnie jest zdrowy styl życia. Powstają również wszelkiego rodzaju apele i akcje, które mają przekonać dzisiejszego Kowalskiego do tego, że praktykowanie zdrowego stylu życia będzie się mu opłacało nie tylko pod względem zdrowotnym, ale również... dbania o swój wygląd. Nie można bowiem zaprzeczyć, że taki styl funkcjonowania, oparty na zasadach zdrowego odżywiania się, zdrowej aktywności ruchowej z pewnością bardzo pomaga między innymi w utrzymaniu formy i idealnej sylwetki. A to już doskonały fundament do tego, aby zadbać nie tylko o samą sylwetkę, ale i całą resztę naszego zewnętrznego wyglądu. Niestety wśród tych apeli i akcji bardzo rzadko pojawiają się sensowne i ciekawe informacje mówiące o tym, jak właściwie należy praktykować ten zdrowy styl życia oraz co się na niego tak dokładnie składa. Oczywiście można się domyśleć, że chodzi przede wszystkim o wprowadzenie do jadłospisu bardziej zróżnicowanego i zdrowego menu, wykluczenie nałogów, rezygnację z nocnego podjadania i stołowania się w fast-foodach. Można również logicznie dojść do wniosku, że chodzi też o zwiększenie swojej aktywności fizycznej, ale na miarę swoich możliwości. Więc jeśli męczy nas sam spacer po parku, to nie ma najmniejszego sensu wsiadać od razu na rower; najpierw trzeba popracować stopniowo nad swoją kondycją, a dopiero później angażować się w bardziej wymagające ćwiczenia. Często jednak rozmawiając o zdrowym stylu życia pomija się jego bardzo ważny punkt: odpowiedni ubiór. Nie można bowiem zdrowo żyć, jeśli co chwila łapiemy przeziębienie, katar albo kaszel i to tylko dlatego, że nie dostosowujemy swojego ubioru do warunków, jakie panują na zewnątrz. Najczęściej robimy to tylko dlatego, aby iść w zgodzie z aktualną modą – a skoro chwilowo czapki czy szaliki nie są modne, to zwyczajnie ich nie nosimy. Jeśli jednak chcemy prowadzić zdrowy tryb życia, trzeba będzie pod tym względem czasami iść na kompromis i zrezygnować na chwilę z bycia modnym na rzecz bycia zdrowym.