Wpisy w miesiącu Marzec, 2013

postheadericon Jak urządzić sobie domowe SPA

Wyjazd do SPA jest obecnie najlepszym, co może spotkać zmęczony i wyniszczony organizm, zwłaszcza gdy nigdy wcześniej nie był poddawany podobnym zabiegom. Niestety dla wielu osób wykupienie całego pakietu takich kompleksowych zabiegów wydaje się nie tyle drogie, co zwyczajną stratą pieniędzy. Dlatego nawet jeśli ich na to stać i nawet jeśli organizm sam się tego domaga, zamiast do profesjonalnego SPA wolą wybrać się do swojego ulubionego gabinetu kosmetycznego. Oczywiście taka wizyta również daje pewne efekty, pomaga zadbać o wygląd, ale regeneracja organizmu dzięki niej jest bardzo mała, a niekiedy wręcz żadna. Jeśli jednak wizyta w nowoczesnym SPA połączona z odpoczynkiem i relaksem nie wchodzi grę, może warto urządzić sobie takie SPA w domu?
Nie chodzi tu o przebudowę mieszkania w nowoczesny kompleks na miarę ośrodka pielęgnacyjnego, ale o zafundowanie sobie całego dnia lub wieczoru w takim samym stylu, jaki miałby miejsce w profesjonalnym SPA. Przykładowo zamiast zwyczajnego, krótkiego prysznica, można wziąć długą i relaksacyjną kąpiel ze świeczkami zapachowymi i specjalną emulsją rozpuszczaną w wodzie, która nada skórze jędrności. Zamiast zwykłego nacierania skóry kosmetykami chroniącymi przez wysychanie, zafundowanie sobie typowo kosmetycznej maseczki nawilżającej, z popularnym ogórkiem na oczy i błotnistą konsystencją. Kupienie takiej maseczki gotowej lub jej przygotowanie samemu nie powinny nastręczyć żadnych problemów, zwłaszcza że wszystkie informacje na ten temat można znaleźć niezwykle szybko w samym Internecie. Pewien kłopot może sprawić jedynie znalezienie odpowiedniego masażysty, który zafunduje nam relaksacyjny masaż pozwalający na doskonałe odprężenie i poprawiający krążenie krwi, co z kolei sprawia, że sam organizm zaczyna odżywać i się regenerować. Do pracy masażysty zawsze można jednak zatrudnić – pod przymusem lub też nie – naszą drugą połówkę. Nie będzie to co prawda profesjonalny masaż, jaki otrzymalibyśmy w równie profesjonalnym SPA, ale jak na domowe warunki z pewnością będzie idealny.

postheadericon Sport to zdrowie, ale czy zawsze?

Nikomu chyba nie trzeba przypominać znanej i wciąż aktualnej zasady mówiącej o tym, że sport do samo zdrowie. Do uprawiania sportu zachęcani są już nawet dzieci, którym poprzez aktywność fizyczną pokazuje się jednocześnie, że może być ona doskonałą formą zabawy. Jednak nie zawsze sport oznacza samo zdrowie i nie każda dyscyplina sportowa jest dla nasz i naszego organizmu w stu procentach bezpieczna. Współcześnie można wyróżnić kilka zagrożeń płynących ze sportu, gdzie na czele znajdują się przede wszystkim możliwość nabycia kontuzji czy urazu oraz wyniszczenie organizmu zbyt częstymi i nieprzemyślanymi treningami.
Sami zawodowi sportowcy przyznają nawet, że zawodowo sport można uprawiać maksymalnie kilkanaście lat, ponieważ później organizm jest przemęczony i niezdolny do tak szybkiej regeneracji. Dlatego osoby po czterdziestym roku życia raczej rzadko są jednocześnie aktywnymi sportowcami osiągającymi doskonałe wyniki. Oczywiście nie chodzi tu o dyscypliny takie jak bilard, krykiet czy konne polo, ale o sporty wymagające znacznie większej aktywności fizycznej. Z drugiej nie strony nie wolno jednak zapominać, że to właśnie uprawianie sportu w sposób regularny lub wręcz zawodowy sprawia, że nasz organizm rozwija się w sposób prawidłowy, a jego reakcje są całkowicie właściwe. Sport pozwala na utrzymanie doskonałej formy i kondycji fizycznej, zwiększa odporność organizmu i zapewnia doskonałe samopoczucie, zarówno fizyczne jak i psychiczne. Dla wielu osób rezygnacja ze sportu jest więc niezwykle trudną i skomplikowaną decyzją, nawet jeśli to właśnie od niej będzie zależało ich zdrowie. Oczywiście nie oznacza to, że nagle z dnia na dzień mamy zupełnie przerwać ćwiczenia i treningi. Jeśli jednak zaczynamy w związku z nimi odczuwać pewne dolegliwości, warto je na początku nieco ograniczyć i dać organizmowi odpocząć. Jeśli jednak nic to nie da, a dolegliwości będą się nasilały – np. w postaci bólu mięśni czy problemów z sercem albo z poprawnym oddychaniem – koniecznie trzeba będzie się wybrać do odpowiedniego lekarza.

postheadericon Dieta surowa

Dieta zdrowa jak sama nazwa wskazuje została stworzona przede wszystkim po to, aby wyleczyć nasze schorowane komórki. W dzisiejszych czasach odżywiamy się nie zdrowo i co za tym idzie nie zbyt dobrze. Ale na szczęście można to zmienić. W jaki sposób? Zmieniając swoją dietę, która jest odpowiedzialna za całe zło. Im będziemy odżywiać się lepiej, tym będziemy zdrowsi i piękniejsi. Co mam dokładnie na myśli poprzez zdrowe odżywianie? Między innymi jedzenie dużej ilości warzyw i owoców oraz picie soków własnej roboty. Według mniej najgorsze w tym przypadku jest spożywanie jedzenia ze supermarketu. Nie dość, że jest ono wysoce przetworzone, to niestety nie zawiera zbyt dużo składników odżywczych, które przecież mają stanowić motor napędowy dla naszego ciała. To właśnie dzięki witaminom, minerałom itp. nasze ciało może w prawidłowy sposób funkcjonować. Najważniejsze aby została zachowana w nim równowaga zasadowo-kwasowa czy też witaminowo-mineralna. Jeśli zostanie ona choć trochę zaburzona zaczynają się pojawiać choroby, które może i na początku nie są zbyt poważne, jednak z czasem stają się co raz to bardziej groźniejsze. W powiedzeniu – lepiej zapobiegać niż leczyć – jest dużo prawdy i powinniśmy sobie tę radę wziąć do serca. Ale czy istnieje jakaś konkretna dieta, która jest dobra dla naszego ciała? Oczywiście, że tak i jest nią dieta surowa.

Dieta surowa to nic innego jak jedzenie surowych warzyw, owoców a także picie soków własnej roboty czyli takich, które zostały wyciśnięte przez wyciskarkę. Można je robić również w sokowirówce, ale według mojego mniemania najlepiej nadają się do tego właśnie wyciskarki, gdyż są one wstanie wycisnąć sok ze wszystkiego co jest w nim najlepsze i co najważniejsze nie niszczy jego struktury. Nie zabija minerałów czy też je w inny sposób przekształca co sprawia, iż stają się ona nierozpoznawalne dla naszego ciała. Co gorsza większość warzyw i owoców które zostają zrobione przez sokowirówkę niestety niszczą witaminy, które się w nich znajdują ze względu na szybki proces utleniania, który następuje podczas pracy sokowirówki. W przypadku sokowirówek marnuje się także dosyć sporo owoców i warzyw co jest mało ekonomiczne. A jeśli idzie o sok z zielonych warzyw i liści sokowirówka nie jest wstanie go stworzyć. Wyciskarka – jak najbardziej tak. A przecież zielone soki są najbardziej odżywcze.

postheadericon Siłownia a dieta

Podczas ćwiczeń fizycznych na siłowni odpowiednia dieta to podstawa. Oczywiście musi ona być inna od tej, którą większość ludzi stosuje, gdyż na siłownie przede wszystkim chodzi się po to, aby nabrać masy mięśniowej. Jeśli nabieranie masy mięśniowej to i również dieta powinna być zupełnie inna. Należy jeść dużo produktów odzwierzęcych w tym mięso, jogurty, mleko, sery, kasze, mało warzyw i owoców. Na pewno dieta ta nie jest dla osób, które nie lubią mięsa. Moim zdaniem na dłuższą metę nie jest ona zbyt dobra, ale żeby przybrać na masie trzeba się w prawidłowy sposób odżywiać i czy to się komuś podoba czy też nie. Choć nie zawsze napchanie się ogromną ilością tłuszczu, ćwiczenia na siłowni mogą doprowadzić nasze ciało do perfekcyjnego wyglądu. Bardzo dużą rolę w tej materii odgrywają różnorakie specyfiki. Mam tutaj na myśli odżywki, które przyspieszają budowę masy mięśniowej. Osoba, która chodzi na siłownie niestety przez cały czas musi je zażywać. A to są bardzo duże koszta i nie każdą osobę na takie wydatki jest stać.

Mnie osobiście, powiem szczerze zawsze zastanawiał jeden podstawowy temat. Dlaczego mnisi z klasztoru Shaolin – może kojarzysz – są tak wysportowani i jakby nie na to patrzeć bardzo silni? Skąd się w nich bierze ta siła, spokój, opanowanie i gibkość? Odpowiedź znalazłam po wielu lekturach a także rozmowach z osobami, które były w tym klasztorze. Ich sekret tkwi między innymi w diecie i ćwiczeniach fizycznych. Ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne, ale nie będą one miały zbyt większego sensu, jeśli nie będą wspomagane przez właściwą dietę. A co mnisi jedzą? Nie uwierzysz, ale jedzenie wegetariańskie. Żadnego tłustego mięsa czy też mleka. Piją tylko sporo soków i spożywają produkty mleko-pochodne z warzywami i owocami włącznie i to w sporych ilościach.

Czy to nie fascynujące, że tacy ludzie, którzy przecież mają niezwykle wysportowane ciała są na diecie bezmięsnej? A osoby w Europie, które chcą być silne spożywają potrawy tłuste, mięsne i do tego w dużych ilościach? To fenomen i myślę, że każda osoba, która chce zacząć ćwiczenia fizyczne powinna się dwa razy zastanowić nad tym co tak naprawdę będzie dla niej bardziej odpowiednie.

postheadericon Jak się odżywiać?

Jak się odżywiać? Problem z tym mają praktycznie Ci wszyscy, którzy cierpią na nadwagę. Nadwaga to dosyć pospolity problem, który jest spotykany co raz to częściej przez większą liczbę osób. Czym jest ona spowodowana? Między innymi nie odpowiednią dietą a także brakiem ruchu. Niestety nie tylko mają z tym problem osoby otyłe, ale i również te szczupłe, które pomimo tego, iż są chude i ich waga jest prawidłowa, ciągle chorują i mają złe samopoczucie. Niestety czymś musi być to spowodowane. Dlatego rodzi się podstawowe pytanie. Co powinniśmy jeść, aby żyć w pełni i cieszyć się życiem? Według mnie powinniśmy jak najbardziej skupić się na tym wszystkim co jest związane z dietą i znaleźć odpowiednią dla nas.

Diet jest dużo, ale wybranie tej właściwej graniczy często z cudem. Do tego w internecie czy też na różnego rodzaju forach można bardzo często znaleźć opisy diet, które są nie tylko skuteczne w mniemaniu ich twórców, ale i również zdrowe i co za tym idzie bezpieczne dla naszego ciała. Najbardziej uderzające są ów cudowne diety – bo na takie miano sobie zasłużył – w osoby, które są otyłe i szukają szybkich efektów. Niestety nie wiedzą oni, że to co działa szybko, zwykle jest mało korzystne a nawet bym powiedziała, że niebezpieczne dla naszego zdrowia. Dlatego jeśli chcesz zmienić swoje zdrowie i pozbyć się zbędnych kilogramów powinieneś wybrać dietę, która będzie w swoim składzie zawierała dużo warzyw i owoców a mało tłustego mięsa, produktów przetworzonych itp. Proste? Powiedziałabym, że banalne. Jeśli do tego dołączymy regularne ćwiczenia fizyczne, na przykład na siłowni, bieg, marsz lub jazdę na rowerze – efekty mogą być fenomenalne.

To wszystko. Nie ma żadnego sekretu w odchudzaniu czy też w tym, aby cieszyć się dobrym zdrowiem. Jeśli nauczysz się słuchać swojego ciała i zaczniesz mu dostarczać wysokiej jakości jedzenie – będzie Ci bardzo wdzięczne. Do tego zmianę zauważysz nie tylko w swoim ciele, ale i również samopoczuciu, które jest zwykle bardzo dobre. Gorąco Cię zachęcam do spróbowania swoich sił, bo naprawdę warto.


Szukaj
Zdrowy styl życia
    W prasie, w radiu, w telewizji, a coraz częściej także w mediach internetowych mówi się o tym, jak ważny współcześnie jest zdrowy styl życia. Powstają również wszelkiego rodzaju apele i akcje, które mają przekonać dzisiejszego Kowalskiego do tego, że praktykowanie zdrowego stylu życia będzie się mu opłacało nie tylko pod względem zdrowotnym, ale również... dbania o swój wygląd. Nie można bowiem zaprzeczyć, że taki styl funkcjonowania, oparty na zasadach zdrowego odżywiania się, zdrowej aktywności ruchowej z pewnością bardzo pomaga między innymi w utrzymaniu formy i idealnej sylwetki. A to już doskonały fundament do tego, aby zadbać nie tylko o samą sylwetkę, ale i całą resztę naszego zewnętrznego wyglądu. Niestety wśród tych apeli i akcji bardzo rzadko pojawiają się sensowne i ciekawe informacje mówiące o tym, jak właściwie należy praktykować ten zdrowy styl życia oraz co się na niego tak dokładnie składa. Oczywiście można się domyśleć, że chodzi przede wszystkim o wprowadzenie do jadłospisu bardziej zróżnicowanego i zdrowego menu, wykluczenie nałogów, rezygnację z nocnego podjadania i stołowania się w fast-foodach. Można również logicznie dojść do wniosku, że chodzi też o zwiększenie swojej aktywności fizycznej, ale na miarę swoich możliwości. Więc jeśli męczy nas sam spacer po parku, to nie ma najmniejszego sensu wsiadać od razu na rower; najpierw trzeba popracować stopniowo nad swoją kondycją, a dopiero później angażować się w bardziej wymagające ćwiczenia. Często jednak rozmawiając o zdrowym stylu życia pomija się jego bardzo ważny punkt: odpowiedni ubiór. Nie można bowiem zdrowo żyć, jeśli co chwila łapiemy przeziębienie, katar albo kaszel i to tylko dlatego, że nie dostosowujemy swojego ubioru do warunków, jakie panują na zewnątrz. Najczęściej robimy to tylko dlatego, aby iść w zgodzie z aktualną modą – a skoro chwilowo czapki czy szaliki nie są modne, to zwyczajnie ich nie nosimy. Jeśli jednak chcemy prowadzić zdrowy tryb życia, trzeba będzie pod tym względem czasami iść na kompromis i zrezygnować na chwilę z bycia modnym na rzecz bycia zdrowym.