postheadericon Odchudzanie

6Odchudzanie się wymaga wielu wyrzeczeń oraz silnej woli. Żeby pomóc osobom walczącym z nadmierną liczbą kilogramów powstają specjalne grupy, zrzeszające ludzi otyłych. Dieta staje się łatwiejsza do utrzymania, gdy nie jesteśmy w niej sami. Towarzystwo innych osób z tymi samymi problemami pomaga w momentach krytycznych, gdy chce się przestać walczyć. Na spotkaniach grup wsparcia dla otyłych uczestnicy dzielą się wrażeniami z przebiegu ich zmagań.

Opowiadają o swojej diecie, o przeciwnościach jakie muszą pokonywać każdego dnia. Widząc, jak inni osiągają zamierzone efekty, czując ich wsparcie znacznie łatwiej zmagać się z własnymi słabościami. Często takie zrzeszenia są zupełnie przypadkowe, jednak obejmują swoim zasięgiem pokaźną część kraju. Powstają zazwyczaj na różnego rodzaju portalach czy forach internetowych, poświęconych właśnie problemowi nadwagi. W grupie można się bowiem podzielić wrażeniami, opowiedzieć o własnych zmaganiach oraz spotkać osoby z podobnymi problemami. To powoduje, że osoba otyła dostaje dodatkowy zastrzyk motywacji do walki.

postheadericon Gubienie kilogramów

Gubienie kilogramów nie jest łatwe. Ludzie, którzy nie mieli nigdy problemu ze zbędnymi kilogramami totalnie nie wiedzą, z czym borykają się otyli ludzie. Im nie jest łatwo. I sami chcieliby coś zmienić, ale często ich nawyki totalnie im na to nie pozwalają. Trzeba dużo pracy, dużo samozaparcia, żeby postanowić przejść na dietę i najlepiej, gdy w tym wszystkim wspomaga daną osobę rodzina. Jeśli my sami będziemy jedli czekoladę na oczach osoby, która czekoladę ma skreśloną ze składników, które może spożywać od razu taka osoba ‘łapie doła’ i myśli, że jedna kostka czekolady nic jej nie zaszkodzi. To błąd. Duży błąd.

Dlatego też osoby, które korzystają z rad dietetyków powinni też korzystać z rad psychologów. Często otyłość, bierze się z nadmiernego jedzenia (a czasem z choroby). Jednak zbyt częste jedzenie w zbyt dużych ilościach może być wywołane, jaką psychiczną bolączką. A otyłość, w którą przez owe jedzenie popadliśmy jeszcze bardziej pogłębia nasz negatywny stan psychiczny. Dlatego trzeba poznać przyczynę otyłości by móc z nią walczyć, a wtedy zgubienie zbędnych kilogramów będzie kwestią czasu.

postheadericon Dieta odchudzająca

2W dzisiejszych czasach ludzie ogromną uwagę przywiązują do swojego wygladu swojego ciała. Atrakcyjny wygląd, zgrabna sylwetka, są uważane za gwarancję popularności. Ludzie szczupli, maja większe szanse na znalezienie partnera, przyjaciół czy też lepszej pracy, niż osoby otyłe. Obecnie powszechnie osoby otyłe uważane są za powolne, leniwe, ponieważ nie pracują nad zwiększeniem swojej aktrakcyjności. Chęć bycia atrakcyjnym dla płci przeciwnej, to główny powód, dla którego, tak wiele kobiet stosuje diety.  Dieta to nasze nawyki żywienowe, ilość oraz jakość spożywanych posiłków.

Pod pojeciem dieta obecnie jest rozumiana przede wszystkim dieta odchudzająca, specjalny sposób odżywiania, którego celem jest zmniejszenie masy naszego ciała. Dieta odchudzająca to to, co ma nam pomóc zwiększyć naszą atrakcyjność. Stosowanie różnego rodzaju diet zazwyczaj związane jest ze zmniejszeniem ilości spożywanych posiłków, zrezygnowaniu z niektórych produktów spożywczych. Bardzo często to praktycznie całkowita zmiana naszych nawyków żywieniowych.

postheadericon Co jeść?

Niektórzy mogą jeść i jeść i jakoś nie tyją. A ktoś inny odchudza się całe życie i ciągle jest gruby. Wszystko na opak dzieje się na tym świecie i w sumie nic nas nie dziwi. Jednak musimy pamiętać, że bez względu czy mamy nadmiar kilogramów czy wyglądamy normalnie, to tak czy siak powinniśmy dbać o to, co jemy. Może nie musimy stosować jakiś restrykcyjnych diet jednak zdrowe odżywianie powinno być naszym nawykiem. W naszym kraju mało ludzi ma zbilansowane posiłki w ciągu dnia. Każdy raczej jada, co popadnie i dzieci i dorośli.

Uczymy tych najmłodszych, że najważniejsze jest zaspokojenie głodu, zamiast uczyć je konkretnych godzin, w których spożywa się posiłki. Powinniśmy, jako dorośli zadbać o edukację żywieniową naszych dzieci. Powinniśmy je uczyć, co jest niezdrowe, a jakie produkty można jeść. I trzeba to robić w taki sposób by dziecko nie chciało w szkole zjadać wszystkiego, co jest w sklepiku szkolnym, tylko by miało ochotę na owoce z owego miejsca. To ważne byśmy nauczyli nasze dzieci, że lepiej poczekać kilkanaście minut na obiad niż napchać się ciastkami i później nie jeść nic ciepłego.

postheadericon Kalorie

9Kiedy przechodzimy na dietę musimy zacząć zwracać uwagę na kalorie. Jednak prawda jest taka, że czasem jest nam ciężko się pilnować. Kiedy leżą ciastka na talerzyku niby skąd mamy wiedzieć ile jedno z nich ma kalorii, albo idąc na obiad do restauracji nigdy nie będziemy mieli pewności ile konkretnie kalorii będzie miał ten posiłek. Dlatego przy diecie istotne jest byśmy mieli przy sobie drugie śniadanie i byśmy sami sobie gotowali. To ważne by znaleźć na to czas, bo inaczej nigdy nie będziemy mieli idealnej sylwetki. Jeśli chcemy wyglądać zdrowo musimy się zdrowo odżywiać.

I nie tylko. Poza samą dietą trzeba zacząć się ruszać i odpowiednio sypiać. Oczywiście musimy tez pamiętać, że dieta stosowana przez dwa dni nic nam nie da, trzeba wytrwałości i systematyczności, po pół roku możemy się spodziewać stałych efektów, a przez kolejne pół musimy starać się by nie uzyskać efektu jojo. Kalorie zaczniemy liczyć już bez ciągłego spoglądania na opakowania. Będziemy umieli w taki sposób dostosować dietę, że stanie się to nawykiem, dobrym nawykiem.


Szukaj
Zdrowy styl życia
    W prasie, w radiu, w telewizji, a coraz częściej także w mediach internetowych mówi się o tym, jak ważny współcześnie jest zdrowy styl życia. Powstają również wszelkiego rodzaju apele i akcje, które mają przekonać dzisiejszego Kowalskiego do tego, że praktykowanie zdrowego stylu życia będzie się mu opłacało nie tylko pod względem zdrowotnym, ale również... dbania o swój wygląd. Nie można bowiem zaprzeczyć, że taki styl funkcjonowania, oparty na zasadach zdrowego odżywiania się, zdrowej aktywności ruchowej z pewnością bardzo pomaga między innymi w utrzymaniu formy i idealnej sylwetki. A to już doskonały fundament do tego, aby zadbać nie tylko o samą sylwetkę, ale i całą resztę naszego zewnętrznego wyglądu. Niestety wśród tych apeli i akcji bardzo rzadko pojawiają się sensowne i ciekawe informacje mówiące o tym, jak właściwie należy praktykować ten zdrowy styl życia oraz co się na niego tak dokładnie składa. Oczywiście można się domyśleć, że chodzi przede wszystkim o wprowadzenie do jadłospisu bardziej zróżnicowanego i zdrowego menu, wykluczenie nałogów, rezygnację z nocnego podjadania i stołowania się w fast-foodach. Można również logicznie dojść do wniosku, że chodzi też o zwiększenie swojej aktywności fizycznej, ale na miarę swoich możliwości. Więc jeśli męczy nas sam spacer po parku, to nie ma najmniejszego sensu wsiadać od razu na rower; najpierw trzeba popracować stopniowo nad swoją kondycją, a dopiero później angażować się w bardziej wymagające ćwiczenia. Często jednak rozmawiając o zdrowym stylu życia pomija się jego bardzo ważny punkt: odpowiedni ubiór. Nie można bowiem zdrowo żyć, jeśli co chwila łapiemy przeziębienie, katar albo kaszel i to tylko dlatego, że nie dostosowujemy swojego ubioru do warunków, jakie panują na zewnątrz. Najczęściej robimy to tylko dlatego, aby iść w zgodzie z aktualną modą – a skoro chwilowo czapki czy szaliki nie są modne, to zwyczajnie ich nie nosimy. Jeśli jednak chcemy prowadzić zdrowy tryb życia, trzeba będzie pod tym względem czasami iść na kompromis i zrezygnować na chwilę z bycia modnym na rzecz bycia zdrowym.